2013. május 24., péntek

Köleses túrótorta

Annyi jót olvastam a kölesről, hogy a gyümölcsös rizses túrótortát muszáj volt kipróbálnom rizs helyett kölessel. Kóstoltam anno az ország tortáját, amiben szintén köles és barack volt, hát az egy fullasztó valami volt, nagyon nem ízlett. Ez ellenben tuti jó recept. Közepesen szépen szelhető, talán még egy zselatinfix segített volna. A kekszes alját én elhagytam, tuppi formába meggybefőttet raktam és arra halmoztam rá a torta masszát. Másnap borítottam ki, az volt a reggelink :-)

1 tasak, 125 g-os kölest megfőztem vízben kb. negyed óra alatt, majd kihűtöttem.

Felvertem 2 dl tejszínt 1 tasak ( legyen inkább 2) zselatin fixszel.

Összekevertem robotgéppel
25 dkg túró
25 dkg mascarpone
1 citrom reszelt héja és felének a leve
pici őrölt fahéj
15 dkg porcukor
1 tk. folyékony édesítő
1 csomag vaníliás porcukor
hozzáadtam a kihűlt kölest és beleforgattam a felvert tejszínt.

A tuppi forma aljába tettem a gyümölcsöt, de akár bele is lehetne keverni, mindegy szerintem, rá a massza és egy estét a hűtőben érlelődött.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése