2013. május 1., szerda

Velős pirítós


Velős pirítóst szerintem életemben először anyósomnál ettem. Jobb bele sem gondolni, hogy mit is eszünk :-) Az étel, ha jól van fűszerezve, irtó finom.

1/2 kg velőt vízbe áztattam kb. 15 percre. A véres hártya alá nyúltam éles késsel és szépen felfejtettem a hártyát. Elég sziszifuszi munka, de megéri.

1 fej vöröshagymát és 3 gerezd fokhagymát darálón ledaráltam ( vagy finomra reszeljük) és olajon egy vastag aljú edényben megpirítjuk. Hozzáadjuk a velőt, ami szét fog most esni és kb. 10 perc alatt el is készül. A fűszerei : só, bors, ételízesítő, szerecsendió, őrölt kömény, kevés fűszerpaprika.
Melegen jól érződjenek ki a fűszerek, akkor lesz jó a massza.

Kenyérre kentem, rá lilahagyma, némelyikre még sajt is , és crisp tálban pirítottam, mert az alul-felül pirít. A sütő ugyanúgy megfelelne erre a célra.

Ekkora adagból kb. 4 főre való adag jön ki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése