2013. május 1., szerda

Rántott sárga gévagomba

Tesóméktól kaptunk egy nagy adag sárga gévagombát. Gyönyörű színe van, egyik oldala citromsárga, a másik inkább narancs. És a szeletelésnél a keresztmetszetén is látszik ez a kétszínűség, igen guszta. Mivel nem ismertem, előbb elolvastam Erdőkóstoló tanácsait. Így a gomba széleit rántottam, a belsejét meg aprítottam és gombapörkölt alapot csináltam belőle.

A gomba :

 A rántott gomba ízesebb és nem is lesz annyira szivacsos mint a bolti csiperke. Tatármártással és főtt kölessel ettem.

A többi gombár felaprítottam és olajon előbb hagymát pirítottam majd hozzáadtam a gombát , 1 babérlevelet és sót, borsot meg egy pici vizet és kb. negyed óra alatt elkészítettem. A felét lefagyasztottam, ha felenged, még adok hozzá tejfölt, pirospaprikát és kész a gombapörkölt :-)

A másik felét pedig a töltött csirkecomb töltelékébe használtam fel, arról majd egy másik bejegyzésben írok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése