2013. május 24., péntek

Könyvek

Nagyon régen számoltam már be róla, hogy miket is olvastam mostanában, amik megérdemlik, hogy megörökítsem.

Egy könnyed sorozat Leiner Laurától : Szent Johanna Gimi. Ezt a 8 részes (9 kötetes) sorozatot Judit és Tami kölcsönözte nekem, kellemes órákat szerezve . Jó a jellemábrázolás, jó volt emlékezni azokra az évekre, ha mi ennyire nem is voltunk bulis osztály. Nagyon jók a poénok benne, kedvencem Nagy Zsolt és Máday néni csörtéi :-)

Avery Corman : Kramer kontra Kramer . A filmélmény már elég halvány, de közben persze visszajött. A könyvben jobban részletezik az anya szemszögét, hogyan is jut el arra a döntésre, amit én sose tudnék megtenni. A végén még meg is siratott a könyv, de hát én ilyen érzékeny vagyok :-)

Természetesen folytattam Fábián Janka könyveit, mindegyik nagyon lekötött. Lotti öröksége nagyon érdekes témájú, a Német lány kissé gyengébb volt. Utóbbinak készül a folytatása.

Szülinapi ajándék volt Erikától egy letehetetlen könyv: Chris Bohjalian : Hajnali alkony , ami egy szerencsétlen otthonszülésről és az azt követő perről szólt. A bába lánya mesélte el a történetet ( ennek a lényege a végén derül ki), nagyon szemléletes volt a szülés leírása attól függetlenül hogy azt nem éltem át a maga természetességében. S amin meglepődtem, hogy én nagyon ellene vagyok az otthon szülésnek, de a könyv olvasása közben annyira természetesnek, nem elutasítandónak tűnt. Elgondolkodtató könyv, még próbálom az író másik regényét is megszerezni.

Tóth Artin : Érintettek Ez a könyv sokat segített anyu halálának feldolgozásában. Leukémiás betegségekről ír, a betegek, az ápolók, az orvosok szemszögéből. Bemutat olyan felépülést, ami szinte a csodával határos. Filmet is készítettek róla, a youtubon elérhető. Amit jó volt megérteni belőle, ha egy beteg küzd és nem adja fel, akkor az orvos akkor is kezeli bármivel, nem kérdés. Hát anyu nagyon akart és nagyon küzdött.

A vámpíros sorozat utolsó részét Stephenie Meyer : Hajnalhasadás már nem akartam kihagyni. Ahogy Bella hasában növekedett a kis lény és rágta belülről és gyengítette, nem tudtam nem arra gondolni, ahogy a rák anyut szétmarta belülről. Kiolvasható könyv mind a 4 rész, de nem akkora élmény hogy mégegyszer nekiálljak ( Alkonyat, Újhold, Napfogyatkozás, Hajnalhasadás)

Méhes György : Orsolya Erre az erdélyi íróra csak most bukkantam rá anyu könyvespolcán. Rettenetesen jó a stílusa, olvastatja magát, mégis szépirodalmi. A története lekötött, elgondolkodtatott és meglepett. További könyveit is keresni fogom hamarosan a könyvtárban.

Izgalmas volt még Stieg Larsson : A tetovált lány után a további 2 része is : A lány, aki a tűzzel játszik és  Kártyavár összedől . Megnéztem mindegyiket filmen is, az is jó volt. De talán ezt sem olvasnám egynél többször.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése