2010. december 23., csütörtök

Tömör gyönyör


A receptet a mindmegettén találtam.

4 csirkemáj kockázva
1 csirkemellből 6 ujjnyi vastag csík levágva
Ezeket kevés olajon egy serpenyőben megpirítjuk.


Egy tálban összekeverünk :

60 dkg darált sertéshúst
40 dkg pulykamellet kockázva
a maradék csirkemellet kockázva
2 tojást
3 dl tejszínt
1 kk. sót
0,5 kk. őrölt borsot
2 ek. fűszerkeveréket (most én 1 ek. provanszit, 1 ek. sült csirkét)
3 gerezd összenyomott fokhagymát

A dobozformámat kibéleltem baconnal (kb. 25-30 dkg) úgy hogy a forma tetejéig érjen. Beleöntöttem a massza felét, rászórtuk a májat és a húscsíkokat,


majd a massza másik fele jött és ráborítottam a bacont. Alufóliával lefedtem, kistepsibe állítottam, abba félig vizet töltöttem és 1 órán keresztül pároltam.

A vizet kiöntöttem, alufóliát levettem, majd a tepsibe borítottam a hústömböt. (vigyázz, mert a húslé átforgatáskor a kezedre mehet !!!! )



Visszatettem a sütőbe grillezni, kb. 10 perc alatt a bacon megpirult rajta.
Szeletelni csak másnap szabad.



Megjegyzés : 60 dkg darált húst használtam az eredeti 40 dkg helyett, simán mehetett ennyi. A megpirított csirkemell csíkoknak nem látom sok értelmét, inkább legközelebb kicsit több májat, esetleg még pulykamájat teszek bele. A provanszi fűszerkeverék miatt túl sok a kakukkfű benne szerintem, inkább másfajta fűszerkeverékkel csinálom legközelebb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése