2010. december 20., hétfő

Kelt tésztás kuglóf



A recept Limara pékségéből származik, ismét nem bántam meg, hogy onnan sütöttem. Hárman megettük több mint a felét még langyosan :-)

A formában kel a tészta:


Megsülve:


1,5 dl langyos tej
15 dkg olv. vaj
csipet só
10 dkg cukor (helyett én 1,5 tk. folyékony édesítő és 4 dkg cukrot tettem)
1 citrom vagy narancs héja
2 tojás
1 tk. vanília kivonat (kimaradt)
50 dkg liszt
3 dkg élesztő

Kenyérsütőgép tészta programján dagasztottam, a 15 perc elteltével menet közben kanállal kiszedtem a fele tésztát, a maradékhoz tettem még 2 ek. kakaóport, amit 5 perc alatt összekevert.
Amikor leállt a gép keleszteni, egymás mellé helyeztem a két kis gombócot. Ha duplára kelt, kivettem, külön-külön kinyújtottam, majd egymásra helyeztem őket.
Feltekertem félig, elvágtam a tésztát, majd átfordítottam a két réteget egyszerre és azt is feltekertem. Így lett egy kivűl barna és egy kivűl sárga tésztarudam. Megfontam őket és kuglóf formába tettem kelni kb. fél óráig.
175 fokon sütöttem kb. 40 percig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése