2012. december 26., szerda

Pirog

Kaptunk egy főtt pulykanyakat, abból készült a töltelék : mustárral, sóval, borssal, tejföllel botturmixszal pürésíteni. Az a jó, ha kicsit kiérződik minden íz benne.

A tészta :

30 dkg liszt ( nekem 25 sima és 5 tk. volt)
1/2 tk. sütőpor
1/2 tk. só
elkeverni. Hozzáadni

8 dkg olvasztott margarin
1 tojás
1, 25 dl tejföl

Jól kezelhető tészta lesz, hűtőbe pihentessük kicsit. Talán enélkül is jó.

Félbevettem, kinyújtottam és kb. 10 cm átmérőjű pohárral köröket szaggattam. Mielőtt a tölteléket beletettem, még kézzel nyújtottam kicsit. Félbehajtottam és a széleit lenyomkodtam kézzel.

Kipróbáltam a rácsozó hengert is, ez a tészta ideális hozzá, majd megpróbálom más töltelékkel ( pl. alma vagy gomba) és egy nagy rácsos hengert fogok készíteni majd. 

1 felvert tojással lekentem és 175 fokon kb. 20 percig sütöttem.

A recept a nosaltyról van, én csak a lisztek arányán változtattam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése