2012. április 12., csütörtök

Túrós-szalonnás lepény




A receptet itt találtam. Különbözik a többi töki pompos és langalló recepttől, amit eddig használtam, hogy a tésztájában túró van. Ettől jó puha marad, nagyon finom és laktató.

Még nyersen :


A tetejére főtt császárszalonnát, lilahagymát, házi sajtot és trappistát tettem.


A tésztához:

25 dkg túró
40 dkg liszt
1 csomag sütőpor
1 tojás
8 evőkanál tej
8 evőkanál olaj
1 lapos teáskanál só

A tésztára:

kb. 4 dl tejföl nagy pohár tejföl
3 fej lilahagyma
szeletelt szalonna (bacon)
30-40 dkg reszelt sajt

Elkészítés:

A sütőt 180 fokra melegítjük. A tésztához írt hozzávalókat összekeverjük, tésztát gyúrunk belőle, majd kis adagokat szakítunk, és kb. 2 cm vastag lepénykéket nyomogatunk belőle. Sütőpapírral borított tepsibe tesszük, majd rákenjük a tejfölt, megszórjuk a vékony csíkokra vágott szalonnával, lilahagyma-szeleteket rakunk rá, és sok sajtot reszelünk a tetejére.
Fél órán át sütjük.

Megjegyzés : Nekem 8 lepényke jött ki belőle, 2 gáztepsin sütöttem. Ja és sütőporos, nem élesztős.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése