2017. október 20., péntek

Kacsaháj és hízott kacsamáj sütése

Kacsaháj és hízott kacsamáj sütése Kb. 1,5 kg volt összecsomagolva háj és kacsamáj, metroban vettem. A hájat felkockáztam kb. 2 cm-es darabokra. Az nagyobbik csőrős tésztás lábosomba tettem, kislángon bő fél óra alatt kisült a zsírja. Akkor kész, ha már megbarnult a visszamaradt tepertő. A kisebbik csőrős edénybe tettem a májat, szűrőn ráöntöttem a forró zsírt. A visszamaradt tepertőt félretettem. A zsírhoz adtam még 5 gerezd fokhagymát és 1 dl vízben feloldott egy húsleveskockát ( nagyon szép sárga színe lett így a zsírnak ) . Fedő alatt, hogy a zsír ellepje, 5-ös fokozaton kb. fél óráig sütöttem a májat. Lepje el mindenképp a zsír, különben nem lesz jó. Hústűvel ellenőriztem, akkor jó, ha már nem jön ki véres lé belőle. Frissen ettük a májból, illetve üveg fedeles tálka aljába kockáztam belőle és leöntöttem zsírral. Kb. 2 db 7 dl-es üvegnyi lett belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése