2012. május 16., szerda

Meggyes piskótatorta


Az ihletet Katakonyhánál találtam, ezzel vártuk a születésnapi előköszöntőket, Rolandot és Ilust.

Sziszi 6 tojásból piskótatekercset csinált.
Felszeltem vékonyra és körbe és az oldalát kiraktam a csatos tortaformámnak.

Elkészítettem a meggyes részt, kislábosba tettem
35 dkg felolvasztott meggyet
1,5 dl meggylét ( ami kiolvadt)
1 van. cukrot
2 ek. étkezési keményítőt
Felforraltam és hagytam hűlni. Kóstolás után még tettem hozzá folyékony édesítőt keveset, hogy ne legyen olyan fanyar.

2 dl habtejszínt géppel habbá vertem ( Parmalat volt most épp)

Kikevertem
25 dkg mascarpone
20 dkg túró ( épp ennyi volt)
33 dkg tejföl ( 20 %-os)
1 tk. vanília kivonat
1 citrom héja
6 ek. porcukor ( kóstold meg, hogy elég-e)
A végén pedig 1 zacskó zselatin fix-et ( ezt hidegen is hozzá lehet adni)

Fele krémet beleöntöttem, a meggy 2/3-át, a másik fele krém és a tetejére a maradék meggy.

Másnap ettük. Szépen nem lehet szeletelni, de ízre finom volt. Olivérnek annyira nem ízlett, de inkább a meggy miatt. Barackkal tutira csúszna neki is :-) 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése