2011. november 15., kedd

Tejes bagett


Eredetileg tejes kifli lett volna, csak nem volt időm a kiflikkel bíbelődni. Helyette két rúd bagett lett. A receptet Szemirámisznál találtam. Csak annyit változtattam, hogy 10 dkg finomlisztet lecseréltem 10 dkg tk. tönkölylisztre, illetve a sót felére csökkentettem.

A kenyérsütő üstjébe tenni :
25 dkg rétesliszt
20 dkg finomliszt
10 dkg tk. tönkölyliszt
3 dl langyos tej
3 dkg élesztő
1 ek. cukor
fél ek só
4 dkg olvasztott vaj
1 tojás
3 ek. olaj

Bedagasztotta, duplájára kelesztette a gép. Majd kivettem, kézzel átgyúrtam, két cipóra szedtem, kinyújtottam téglalapra és felcsavartam. Tepsire tettem és még 1 órát kelesztettem. Majd vízzel megkentem és 200 fokos sütőben kb. 20-25 percig sült.

Finom, foszlós belsejű lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése