2011. július 7., csütörtök

Sárgabarack lekvár


Kaptunk Sziszi nagybátyjától ajándékba sárgabarackot egy vödörrel. Főztem be belőle zselésítővel lekvárt. Szeretem ezt használni, főleg a 3:1 fajtájút, mert minimális cukor kell bele, annak is egy részét folyékony édesítővel csináltam, és így a gyümölcs íze a domináns.

3 kiló sárgabarack (pucolás, magozás után mérve ) ( forró vízbe mártani, aztán lehúzni a bőrét)

Lábosba tettem, botmixerrel leturmixoltam. Hozzátettem 2 csomag Haas zselésítőt, felforraltam folytonos keverés mellett, majd hozzátettem 34 dkg cukrot és 4 tk. folyékony édesítőt. Ezzel még 5 percig forraltam, tiszta üvegekbe töltöttem, amit fejtetőre állítottam, amikor a kupakot már ráhúztam.

Ebből az adagból lett 2 nagy üveg, 3 pici és egy kis tálkányi, ami irtó gyorsan elfogyott már :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése