2011. július 7., csütörtök

Habos meggyes mákos


Tészta :

20 dkg finom liszt
10 dkg tk. tönköly liszt
1/2 cs. sütőpor
10 dkg cukor
15 dkg vaj
4 tojás sárgája

(fontos a vaj, vagy felesbe vaj-zsír, mert én margarinnal próbáltam és eléggé törött)

Felfőzni:
15 dkg darált mák
2 tk. folyékony édesítő
7 dkg cukor
1 van. cukor
1 dl tej

A tésztát összegyúrtam, elfeleztem, és egyesével belenyomkodtam a szilikonos tortaformámba. (Az elsőt kiborítottam a tálcára, majd csináltam a másodikat, mert nyújtani nem lehetett)

Összeállítás :
1 lap, mák, meggy, másik lap. 175 fokon sütöttem, majd 20 perc után rákentem 2 felvert tojásfehérjét amit megszórtam 1 marék cukorral.

Szerintem mehet a tetejére akár a 4 tojásból a hab. Finom, ropogós, bár inkább házi használatra való :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése