2011. február 23., szerda

Fánk tk. liszttel


Sok fánk receptet kipróbáltam már, nekem ez lett az ideális, Könnyen kezelhető a tésztája, a tk. liszt ellenére puha az egész.

Ennyi lett 1 adagból :


2-2,2 dl langyos tej
0.3 dl rum
4 tojás sárgája
7 dkg olvasztott vaj
1 tk. só
3 tk. fruktóz
25 dkg tk. graham liszt
25 dkg finom liszt
4 dkg élesztő

a fenti sorrendben kenyérsütőgépbe tettem, tészta programon 20 percig dagasztotta, majd 20 percig kelesztette a gép. Lisztes deszkán kinyújtottam kb. 1 cm vastagra, kiszaggattam pohárral és konyharuhával lefedtem további 20-30 percre kelni.

Közepesen forró olajban (kb. 150-170 fokos) sütöttem kis lábosban, hogy lebegjen az olajban. A fánk közepét az ujjammal kissé benyomtam és a benyomott oldallal lefelé tettem az olajba. Ezt fedő alatt, a másik oldalát fedő nélkül sütöttem a megforditás után.
Diabetikus lekvárral tálaltam. Ebből az adagból nekem 33 fánk lett.

tanácsok a sikeres fánkhoz :
a szoba legyen meleg, huzatmentes
a rumot tegyétek bele mindenképpen, mert attól nem szívja magába az olajat annyira
egyszerre kevés fánkot tegyetek az olajba, mert gyorsan kell vele dolgozni, mert gyorsan sül

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése