2010. augusztus 23., hétfő

Szórt rétes (cukkinis-mákos)


Ehhez hasonló recept a bólyi rétes vagy lusta asszony rétese, csak az túróból van.
Erre a receptre még a mindmegette-n bukkantam rá , csak alakítottam rajta egy kicsit a mi szánk íze szerint.

Egy tálba kikeverni :
15 dkg rétesliszt
10 dkg grahamliszt
17 dkg cukor
1 van. cukor
1/2 cs.sütőpor

Töltelék :
50 dkg reszelt cukkini (picit sózni, állni hagyni és kinyomkodni)

15 dkg darált mák
1 van. cukor
1 citrom reszelt héja (fontos, nagyon kell az íze bele)

Öntet:
2,5 dl tej
1 tk. folyékony édesítő
2 tojás
4 ek. olaj

A szilikonos tortaforma alját kikenem 3-4 dkg vajjal, rászórom a száraz rész 2/3 -át, a cukkinit, a mákos tölteléket, a száraz rész 1/3-át, majd végül meglocsolom az öntettel.

175 fokon 45 perc alatt sütöttem meg.

Langyosan finom, ha már nem friss, én akkor is megmelegítem a mikróban kicsit.

A készítés fázisai :


1 megjegyzés:

  1. Szeretem ezt a sütit, pont így szól az én receptem is, de nekem mindig marad ( a túrós verziónál is) valahol lisztes rész benne...
    akárhogy ügyeskedek...

    VálaszTörlés