2017. február 14., kedd

Dödölle

Remekül sikerült, méltó körete lett Sziszi vaddisznó pörköltjének :-) 3 óriási krumpli ( pucolva 90 dkg ) felkarikáztam és vastag aljú edényben megfőztem ( a víz éppen lepje el ). 2 nagy fej hagymát felkockáztam, serpenyőben sok zsíron picit előpároltam ( épp csak pár percig ) Amikor a krumpli már főtt szét, a levéből lemertem 2 merőkanálnyit ( félretettem, hátha kell még ) A lángot lezártam és krumplinyomóval összetörtem , majd hozzáadtam 30 dkg finomlisztet apránként, közben folyamatosan keverni. Így egy masszív tészta lett. A sütőt előmelegítettem 180 fokra alsó felső sütésre. A nagy tepsi alját olajjal kikentem ( bőven menjen rá ) , olajos kanállal kiszaggattam a masszát a tepsibe, rálocsoltam a hagymás zsírt és 30 percig sütöttem ( közben meg-meg kevertem ). A végén 3 percet grillen pirítottam. Köretnek pörkölt mellé, vagy csak alanatúr tejföllel, pirított szalonnával és finom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése